De Vereniging Voor Credit Management (VVCM) heeft met grote instemming kennis genomen van Betaalme.nu. het initiatief van een aantal vooraanstaande Nederlandse bedrijven om hun mkb-leveranciers sneller te betalen. VVCM-voorzitter Martin van der Hoek: ‘Meer liquiditeit stimuleert de economische groei.’

Betaalme.nu is een nieuw initiatief vanuit het Nederlandse bedrijfsleven, ondersteund door het Ministerie van Economische Zaken. Doel is kleine en middelgrote ondernemingen makkelijker toegang te bieden tot liquiditeit door openstaande facturen van leveranciers sneller te betalen. De Vereniging Voor Credit Management (VVCM), de beroepsvereniging voor alle credit managers in Nederland, is enthousiast over het initiatief. ‘Openstaande facturen zijn een dagelijkse zorg voor elke credit manager. Het streven om binnen vijf jaar het openstaand saldo bij het mkb met zo’n € 2,5 miljard te verlagen, juichen we daarom bijzonder toe. Meer liquiditeit geeft het mkb meer lucht om te ondernemen en te investeren. En dat geeft een extra impuls aan de economische groei’, aldus VVCM-voorzitter Martin van der Hoek. ‘Het is bovendien een positief signaal dat Betaalme.nu wordt ondersteund door het Ministerie van Economische zaken. Ondanks herhaalde beloftes voor verbetering is de overheid nog steeds één van de slechtste betalers in ons land. Hopelijk leidt Betaalme.nu ertoe dat ook alle overheidsinstanties op tijd gaan betalen, zodat de overschrijding van overeengekomen krediettermijnen eindelijk tot het verleden behoort.’

Over de Vereniging Voor Credit Management (VVCM) www.vvcm.nl:
De Vereniging Voor Credit Management (VVCM) is in 1990 opgericht. De beroepsvereniging behartigt de belangen van alle credit managers in Nederland en spant zich in om het creditmanagementvak verder op de kaart te zetten en te professionaliseren. De VVCM gebruikt verschillende middelen om deze doelen te bereiken. In de afgelopen 25 jaar heeft de vereniging haar bestaansrecht dubbel en dwars bewezen. Zo heeft de VVCM er mede voor gezorgd, dat het belang van een goed credit management – als vanzelfsprekend onderdeel van het bedrijfsbeleid – binnen organisaties wordt onderkend. Via de Haagse Commissie onderhoudt de VVCM actieve contacten met de Haagse politiek over onderwerpen die relevant zijn voor credit management in Nederland. Een pakket van gecertificeerde en hooggewaardeerde beroepsopleidingen, uitgevoerd door Centric, onderstreept de positie van de VVCM als hét kenniscentrum voor credit management.

——————————-

Noot voor de redactie, niet voor publicatie.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Martin van der Hoek, voorzitter VVCM: 06- 53713738.