Disputen en claims

Als credit manager maakt u het ongetwijfeld in uw dagelijks werk mee: een klant/debiteur is het niet eens met de factuur en weigert te betalen. Lastig, want het kan leiden tot lange discussies, veel papierwerk (aanmaningen) en uiteindelijk zelfs een gang naar de rechter. Met als resultaat een verstoorde klantrelatie. Uit de praktijk blijkt dat disputen in veel gevallen voortvloeien uit onvrede over de samenwerking. Klachtenmanagement is daarom een onmisbare schakel van effectief credit management. Want door klachten snel(ler) af te wikkelen (en te voorkomen) worden facturen eerder betaald. En dat heeft een positief effect op de DSO en daarmee op de liquiditeit.

Relevante artikelen

Accounts Receivable Deduction Management
Over the past years, corporate order-to-cash processes have evolved significantly, enabled by billions spent on new technology that streamlines transaction processing with customers. All this money, however, has had little impact on the off-line manual paper-based processes used for the settlement of the payment exception, the “customer deduction.” Lees het volledige artikel

Deductions Management Systems
Great deduction management software designed by expert practitioners will produce an impressive ROI through quicker and more accurate deduction and dispute resolution, reduced revenue dilution, improved profit recoveries, better accounting controls, Sarbanes-Oxley compliance, and all with much lower labor costs. Lees het volledige artikel

Shares