Stichting DigiTrage is de winnaar van de prestigieuze VVCM Credit Management Innovation Award 2014. De prijs werd op donderdag 6 november uitgereikt tijdens de 10de Credit Expo in Nieuwegein. Incassade Deurwaarders en Incasso, en Incassotool eindigden op nummer twee en drie.

De VVCM Credit Management Innovation Award wordt jaarlijks uitgereikt aan organisaties die met succes een innovatieproject hebben afgerond dat heeft geleid tot een aantoonbare positieve doorbraak in de manier waarop credit management plaatsvindt. Zeven bedrijven hadden dit jaar een innovatieve praktijkcase ingediend. Bij de uitreiking van de Award legde VVCM-voorzitter Martin van der Hoek uit waarom de vakjury unaniem voor Stichting DigiTrage heeft gekozen: ‘Procederen is in Nederland een toenemende kostenpost voor bedrijven met betalingsgeschillen. Zij moeten hierdoor miljoenen per jaar afschrijven. Procederen is bovendien ingewikkeld en tijdrovend. De digitale arbitrageprocedure van DigiTrage is zowel door de lagere kosten als de eenvoud een uitstekend alternatief.’
De voorzitter van DigiTrage, mr. Gijs Poorter, reageerde enthousiast op de uitverkiezing: ‘Het winnen van de VVCM Credit Management Innovation Award is een erkenning vanuit de creditmanagementbranche voor onze organisatie. We zijn hier erg trots op. Het is daarnaast voor ons een mooie kans om zoveel mogelijk bedrijven kennis te laten maken met DigiTrage en zo te laten profiteren van deze innovatieve, laagdrempelige, klantvriendelijke en betaalbare wijze van procederen.’

Zeven innovaties in credit management
Naast Stichting DigiTrage dongen nog zes bedrijven mee naar de VVCM Credit Management Innovation Award 2014. In alfabetische volgorde:
•    Huurincasso Platform – online kennisplatform voor woningcorporaties.
•    Incassade – gedragsbeïnvloeding debiteuren via speciaal ontworpen envelop.
•    Incassotool – systeemonafhankelijk platform voor uitwisseling vorderingen.
•    Parker Hannifin BV – dashboard (SQl) dat direct realtime overzichten genereert uit de financiële administratie.
•    Schuman Incasso & Gerechtsdeurwaarders – online creditmanagementsysteem Twiga voor MKB
•    Stichting Faircasso – maatschappelijk verantwoord incasseren.

De jury van de Credit Management Innovation Award, bestaande uit Jan Vis (voorzitter), Martin van der Hoek (VVCM), Nadja Jungmann (Hogeschool Utrecht), Marco van Katwijk (Essent; credit manager van het jaar 2014) en Arjen de Vries (Co-Paybouw; winnaar 2013), beloonde Incassade Deurwaarders en Incasso, en Incassotool met een eervolle tweede en derde plaats. Voor meer informatie over Stichting DigiTrage: www.digitrage.nl.