Persbericht Rotterdam, 22 augustus 2017

Trainingsprogramma The Boost 25 september van start
Deurwaarder helpt jongeren op weg naar een baan

Werkzoekende jongvolwassenen weerbaarder en zelfredzamer maken op de arbeidsmarkt. Dat is het doel van The Boost, een trainingsprogramma ontwikkeld door de Flanderijn Foundation. Na de succesvolle edities in 2015 en 2016, waar bijna de helft van de in totaal 50 deelnemers binnen enkele maanden een baan vond, wil de Flanderijn Foundation dit najaar 15 jongeren op weg helpen naar een baan die bij hen past. De foundation is een maatschappelijk initiatief van de landelijk opererende incasso- en gerechtsdeurwaardersorganisatie Flanderijn.

The Boost is een uniek en kosteloos trainingsprogramma van 10 weken waardoor de deelnemers een boost krijgen door middel van een uitdagend en gevarieerd programma. Een combinatie van online opdrachten, workshops en een Boostcamp waarin de deelnemers vier dagen met elkaar aan de slag gaan met het realiseren van hun persoonlijke doelen. Het vergroten van het zelfvertrouwen, het opstellen van een opvallend CV én de zenuwen de baas blijven bij een sollicitatiegesprek zijn enkele van deze doelen.

Er staan twee rondes gepland, waarbij er per ronde circa 15 deelnemers kunnen deelnemen. Qua werving en selectie van de deelnemers ligt de focus in de eerste ronde op het zuiden van Nederland. Deze ronde begint op 25 september 2017. De tweede ronde start in het eerste kwartaal van 2018 waarbij de focus ligt op het noorden van het land.

Werkzoekende jongeren tussen de 18 en 30 jaar met een MBO, HBO of WO diploma kunnen zich nog tot en met 15 september aanmelden via www.flanderijnfoundation.nl/online-aanmelden.

Foto The Boost (LR)

Fotobijschrift:
Na de succesvolle edities in 2015 en 2016 wil Flanderijn Foundation via trainingsprogramma The Boost dit jaar vanaf eind september tot december 15  jongvolwassenen op weg helpen naar een passende baan. Jongeren tussen de 18 en 30 jaar met een opleiding op MBO-, HBO- of WO-niveau, maar zonder passende baan, kunnen zich nog tot en met 15 september aanmelden via www.flanderijnfoundation.nl.

Over Flanderijn Foundation
Flanderijn Foundation is opgericht in 2015 en heeft als belangrijkste doel het vergroten van de maatschappelijke zelfredzaamheid en weerbaarheid van jongvolwassenen. Zij doet dit door de organisatie van eigen projecten en het leveren van bijdragen aan initiatieven die gelijke doelstellingen hebben. Geld en middelen worden beschikbaar gesteld door incasso- en gerechtsdeurwaardersorganisatie Flanderijn en aangesloten partners. Het bestuur bestaat uit drie leden (Max Vaes, Arno Eliens en Michel van Leeuwen). Flanderijn Foundation beschikt over een ANBI-status.

Over Flanderijn in Nederland
Flanderijn behoort tot de top van Nederlandse incasso- en gerechtsdeurwaardersorganisaties. Het bedrijf dat sinds de oprichting in 1948 zetelt in Rotterdam is de laatste 15 jaar fors gegroeid. Inmiddels heeft het vestigingen in Antwerpen, Apeldoorn, Appingedam, Bergen op Zoom, Den Haag, Dordrecht, Driebergen, Gouda, Heerenveen, Maastricht, Rotterdam, Tilburg, Venray en Amsterdam. Flanderijn beweegt zich op een breed terrein van debiteurenbeheer, incasso, juridisch advies en ambtelijke werkzaamheden. De organisatie biedt een landelijke dienstverlening vanuit haar kantoren. In totaal werken er meer dan 600 medewerkers. Flanderijn biedt zowel in het minnelijke als het gerechtelijke traject haar opdrachtgevers landelijke dekking.