Op donderdag 5 november is tijdens de Credit Expo voor de vijfde keer de VVCM Credit Management Innovation Award uitgereikt. De vakjury riep Assensia BV en Janssen & Janssen BV tot winnaar uit; Anachron BV/Credit Tools BV en SRXP eindigden op de tweede en derde plaats. Quintus-Filius Grens, Analytics Partner Assensia, Ron Torrico, Managing Partner Assensia, en Saskia van de Schoot, Adjunct-Directeur Janssen & Janssen namen de Award 2015 in ontvangst.

De Credit Management Innovation Award is een initiatief van de VVCM. De VVCM vindt innovatie van groot belang. Het zorgt ervoor dat het creditmanagementvak zich doorontwikkelt. Dit komt ten goede aan opdrachtgevers, hun klanten en daarmee de samenleving. De prijs, die jaarlijks wordt uitgereikt, is bedoeld om bedrijven, personen en/of organisaties te eren voor de wijze waarop zij een innovatieve bijdrage hebben geleverd aan de verbetering van en/of de introductie van nieuwe tools voor credit managers.

Assensia en Janssen & Janssen kregen de VVCM Credit Management Innovation Award 2015 uitgereikt voor het project ‘Assensia Klinkende Taal’. In dit project is een methode ontwikkeld voor verbetering van de communicatie tussen leverancier en debiteur door het hanteren van een taalniveau dat is afgestemd op dat van de lezer/debiteur. De Award werd uitgereikt door Gijs Poorter, voorzitter van DigiTrage, de winnaar van de VVCM Credit Management Innovation Award 2014. “Begrijpelijk taalgebruik is essentieel voor effectieve communicatie. Het project van Assensia leert ons rekening te houden met het taalniveau van de lezer of luisteraar”, aldus VVCM- en juryvoorzitter Martin van der Hoek bij de uitreiking van de prijs.

Shares